نوشته شده توسط : موضوعات برتر



آزمون تافل یکی از محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی است که در بسیاری از دانشگاه های جهان پذیرفته شده است. آزمون تافل به افراد اجازه می دهد تا ثابت کنند که می توانند آزادانه در آموزش و زندگی روزمره ابراز نظر کنند. بنابراین اگر به تحصیل در خارج از کشور فکر می کنید، احتمالاً نام آن را شنیده اید. این آزمون به اشکال مختلف انجام می شود، تافل iBT، کاغذی تافل PBT و TOEFL Home Edition، نسخه تافل iBT نسبت به سایر نسخه ها محبوبیت بیشتری دارد. در این مقاله شما را با این نسخه از آزمون تافل آشنا می کنیم و نحوه شرکت در آن را به شما نشان می دهیم.

آزمون تافل چیست؟

تافل یک آزمون استاندارد است که مهارت زبان انگلیسی شرکت کننده را ارزیابی می کند. این آزمون توسط سیستم تست آموزش (ETS) که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در دانشگاه پرینستون است، برگزار و اجرا می شود. اگرچه اکثر افرادی که در این آزمون شرکت می کنند مایل به ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاه خارج از کشور هستند، اما هرکسی که بخواهد سطح آکادمیک انگلیسی خود را ثابت کند می تواند ثبت نام کرده و در این آزمون شرکت کند.

تافل مهارت انگلیسی را در چهار مهارت ریدینگ، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن می سنجد و علاوه بر نمرات این مهارت ها، نمره کلی را نیز ارائه می کند. نمرات تافل توسط کشورهای مطرح دنیا مانند آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و آلمان پذیرفته می شود و در واقع توسط بیش از 1100 دانشگاه معروف در بیش از 150 کشور جهان پذیرفته شده است.

ساختار آزمون تافل چگونه است؟

همانطور که در این آزمون ذکر شد، چهار مهارت زبان انگلیسی سنجیده می شود. بخش خواندن 54 تا 72 دقیقه و شامل 30 تا 40 سوال است. برای تکمیل این بخش باید چند مقاله را بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. در بخش شنیداری که 41 تا 57 دقیقه طول می کشد، باید به 28 تا 39 سوال در مورد سخنرانی های کوتاه یا بحث های کلاسی که شنیده اید پاسخ دهید.

بعد از این دو بخش، یک استراحت 10 دقیقه ای وجود دارد و سپس چهار کار برای تکمیل در بخش اسپیکینگ که 17 دقیقه طول می کشد وجود دارد. این وظایف شما را ملزم می کند که در مورد موضوعات آشنا و چیزهایی که خوانده اید یا شنیده اید صحبت کنید. در قسمت رایتینگ که 50 دقیقه طول می کشد، 2 تکلیف دریافت خواهید کرد. این تکالیف شامل خواندن یک مقاله، گوش دادن به یک فایل صوتی و نوشتن پاسخ آنها است.

آزمون تافل چگونه ارزیابی می شود؟

به محض شرکت در آزمون تافل، می‌توانید نمرات غیررسمی بخش‌های ریدینگ و لیسنینگ را در وب‌سایت مشاهده کنید، اما نمرات رسمی تمام بخش‌های آزمون و نمره کل شما حدود شش روز پس از اتمام شما به دست می‌آید.

همچنین باید بدانید که در آزمون تافل هیچ نمره خوب و بدی وجود ندارد و تنها به حداقل نمره ای که دانشگاه از شما می خواهد نیاز دارید. هر قسمت از آزمون از صفر تا 30 نمره می گیرد و حداکثر نمره کل آزمون 120 می باشد و همچنین مدرک تافل تا دو سال اعتبار دارد.
برای شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن و  آزمون تافل کلیک کنید.


هزینه آزمون تافل چقدر است؟

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید باید بدانید که هزینه ثبت نام بسته به کشورهای مختلف متفاوت است. هزینه آزمون تافل در ایران 265 دلار است. شما می توانید تا ساعت 22:00 قبل از آزمون چهار دانشگاه را انتخاب کنید تا گزارش نمره شما به صورت رایگان برای آنها ارسال شود، اما پس از آن زمان برای ارسال نتایج به هر مرکز باید 20 دلار پرداخت کنید. . از طرفی اگر می خواهید با تاخیر ثبت نام کنید (ثبت تاخیری) به جای پرداخت 265 دلار باید 305 دلار بپردازید.

همچنین اگر بخواهید زمان یا مرکز تست را تغییر دهید باید 60 دلار هزینه پرداخت کنید. علاوه بر این، اگر امتیاز خود را به چالش بکشید، 80 دلار هزینه بازپس گیری برای هر بخش Speaking و Writing وجود دارد. برای انصراف از آزمون تافل، تنها تا چهار روز قبل از آزمون فرصت دارید و 50 درصد هزینه به شما عودت داده می شود. این هزینه به شرط عدم تأخیر ثبت نام به شما بازگردانده می شود.

چگونه تافل ثبت نام کنیم؟

ثبت نام تافل از طریق سایت ETS امکان پذیر است. اگر قصد شرکت در این آزمایشی را دارید، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید:

به وب سایت ETS مراجعه کنید.

اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، یک حساب جدید ایجاد کنید یا وارد شوید.

اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کنید.

پس از انتخاب ثبت نام در آزمون، مکان و زمان آن را مشخص کنید.

برای تایید ثبت نام خود هزینه تافل را بپردازید.

چگونه هزینه آزمون تافل را پرداخت کنم؟

یکی از مراحل ثبت نام در آزمون تافل پرداخت هزینه است که با توجه به محدودیت های موجود می تواند چالش برانگیز باشد. با وجود اینکه روش های مختلفی برای پرداخت این هزینه مانند خرید کوپن، خرید از طریق پی پال و ویزا یا مسترکارت وجود دارد، اما تهران پیمنت با ارائه خدمات پرداخت ارزی، ثبت نام تافل را آسانتر و سریعتر و بدون مشکل پرداخت انجام داده است.

در نهایت، آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی است که توسط بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی پذیرفته شده است. با این حال، قبل از شرکت در این آزمون، بررسی اینکه آیا دانشگاه مورد نظر شما این مدرک را می پذیرد و حداقل نمره لازم برای پذیرش چقدر است، مهم است. اگرچه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل چالش برانگیز است، تهران پی با ارائه خدمات پرداخت ارزی امن و سریع، هزینه های پایین را می پذیرد و هزینه ثبت نام را تنها در عرض یک تا سه ساعت پرداخت می کند.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: